Umezurztegia eskola bihurtzearen aldaketak

Filma honetan ikus dezakegu helburu nagusia haurren integritatea eta autonomia babestea dela. Pikler metodologia hainbat printzipioetan banatzen da, hala nola autonomia adibidez. Ezinbestekoa da umeak haien kabuz esploratzea, laguntzen baldin badiegu zailtasun guztiak konpontzen, azkenean haur horiek ezin izango dituzte arazoak konpondu haien kabuz. Bideoan esaten den moduan, zaintzaileak objektuak uzten dituzte umeen esanetara, hau da, haiei libre uzten zaie nahi duten jostailuak hartzeko eta horrela behaketa erabiliz haien interesak ezagutu ditzakete. Hezitzaile edo zaintzaile baten paper garrantzitsuena umea behatzea da, haur hezkuntzan umeak denbora osoan esperimentatzen dabilelako eta informazio ugari atera dezakegu soilik umearen mugimenduak eta jarrerak aztertuz. Honekin haien beharrak asetzea errazagoa izango da. Behaketa hezitzaileak daukan tresna baliotsuena da.
Ikus dezakegun beste puntu bat, umearen erritmoa errespetatu behar dela, ume bakoitzak erritmo desberdinak dituztela barneratuz. Hezitzaileak ez du presarik izan behar, denbora eman behar diegu guk esandakoa asimilatzeko. Helduak ez du zuzen esku-hartu behar umearen mugimenduetan edo haren jarreretan, lehen aipatu bezala autonomia garatzen utzi behar zaie. Ezinbestekoa da konfiantzazko harremana sortzea zaintzaileen eta haurren artean eta berdinen arteko erlazioa izatea.
Arreta deitu didan atal bat hurrengoa izan da; hezitzaileak denbora osoan hitz egiten zion umeari, hau da, krema jartzen zion bitartean esaten zion “ te voy a poner crema, ya se que no te gusta…” denbora osoan adierazten eta azaltzen zion haurrari egiten zion guztia. Beharrezkoa da haurrari kontatzea prozesu guztia? Batzuetan pentsatzen dugu umeak txikiak direnez ez direla ezertaz ohartzen eta beraz, ez dela garrantzitsua azaltzea zer egiten hari zaion edo zer egingo duten. Baina egia da haurrarentzako onuragarria dela.
Nire atentzio deitu duen beste egoera bat izan da, haur batek komunean txorrotarekin jolasten zebilela eta hezitzaileak lasaitasunez eta presarik gabe ulertarazi zion hori ez zuela egin behar. Beraz, konturatu behar gara gauzak lasai esan behar ditugula, ez dela beharrezkoa oihuka hastea.
Helburua da, bertan hazten ziren haurrei bizitza esperientzia bat eskaintzea eta gurasoekin lotura esanguratsurik ez izateak ekar ditzakeen gabezi larriak ekiditea. Azkenean garrantzitsuena haur bakoitzaren ongizate fisiko, afektibo eta psikikoaz arduratzea da.
Kontuan hartu behar den beste aspektu bat, umezurztegiaren eta haurren eskolaren inguruan egiten den konparaketa da. Dokumentalean agerian uzten da bien artean hainbat desberdintasun daudela. Nabariena den desberdintasunetariko bat, umezurztegian zaintzaileak eguneko ordu guztiak haurrekin igarotzen dituztela da, aldiz eskolan ordu batzuk egoten dira elkar. Beraz, zer nolako onurak ekar ditzake hainbeste ordu egotea umeekin? konfiantzazko eta afektuzko harremanak sortzen dira, informazio ugari daukate haien inguruan, haien interesak ezagutzen dituzte jadanik haurrak behatu egin dituztelako eta beraz errazagoa da haien beharrak asetzea. Azkenean egunak 24 ordu baldin

Baita gertatzen dena da, batzuetan hezitzaileek zehozer irakasten saiatzen direla umeei baina gero gurasoek etxean beste modu batean egiten dute orduan ez du balio. Adibidez guraso batzuk saiatzen dira haien seme-alabak zutik jartzen oraindik hori gauzatzeko prestatuta ez daudenean.
Ondorioz nik uste dut hezitzailearen funtzio egokia izango litzatekela umearen gidatzailea izatea eta behaketa tresna baliotsu bezala erabiltzea. Piaget esaten zuen moduan "cuando le enseñas a un niño algo, le quitas para siempre su oportunidad de descubrirlo por si solo". Beraz, horregaitik hezitzailea gidatzaile eta laguntzaile funtzioa izan behar du, baina umeari autonomia utziz.
Hasieran aipatu bezala metodologia honen printzipio nagusia autonomia izango litzateke, umeak bere kabuz ikasi behar dutelako. Berdin du zenbat aldiz saiatu behar duen edo gaizki egiten badu, garrantzitsuena bera bakarrik lortzea da.
Dokumentala ikusi nahi izanez gero salgai dago, youtub-en ezin daiteke ikusi, baina ondorengoa da:
Bibliografia:
Bernard
Martino. (2015). LÓCZY una escuela de civilización. [Bideo-artxiboa]. Hemendik
eskuratuta: https://www.youtube.com/watch?v=3eMnOsoK2Ws&list=WL&index=54&t=40s
Wikipedia. (2019ko ekainak 26).
Emmi Pikler. Honako webgune honetatik berreskuratuta: https://es.wikipedia.org/wiki/Emmi_Pikler
Rodriguez, I. (2018ko maiatzak 4). Lóczy una escuela de
civilización. [Blogeko mezua]. Honako webgune honetatik berreskuratuta: https://iraiderv.blogspot.com/2018/05/loczy-una-escuela-de-civilizacion.html
Lemos Rodríguez, R. (2018ko apirilaren 11). 7 frases de
Piaget sobre la infancia y el aprendizaje. La mente es maravillosa. Hemendik
eskuratuta: https://lamenteesmaravillosa.com/7-frases-de-piaget-sobre-la-infancia-y-el-aprendizaje/
The family room. (2019ko
maiatzaren 13a). Teacher Appreciation Month: A Roundup of Ideas and Gifts
[Blogeko mezua]. Honako webgune honetatik berreskuratuta: https://blogs.brighthorizons.com/familyroom/teacher-appreciation-month-ideas-and-gifts/
Comentarios
Publicar un comentario